perjantai 5. huhtikuuta 2013

Sairastelua & kuulumisia

Siinä vaiheessa kun tuolla ulkona rupesi vihdoin olemaan kevään näköistä eli tiet alkoi sulaa ja aurinko paistaa, mä tulin tietenkin kipeäksi. Yskin, aivastelin ja niistin viime viikon kotona neljän seinän sisällä. Ruoka ei maistunut, ajatus ei kulkenut ja juomalasin täyttöreissu sohvalta keittiöön ja takaisin tuntui ihan oikeasti raskaalta. Ja sitä tosi-tv:n määrää, mitä sairastaessa tulee katseltua. Olen ihan varma, että jos se viikon makaaminen teki hallaa fyysiselle kunnolle, niin kyllä se koirakuiskaajien ja tyylioppaiden kälätyksen kuunteleminenkin on jättänyt jälkensä aivoihin.

No, mä kävin äsken kuitenkin lenkillä kartoittamassa vahingot. Tein puolen tunnin kävelylenkin, 3,5 km. Alku sujui ihan hyvin, mutta viimeinen puoli kilometriä - kilometri olikin sitten tuskaa. Tuntui, että kunto loppuu, vaikkei mulla vauhtia erityisen paljon ollutkaan. Ensimmäiset kymmenen minuuttia lenkin jälkeen meni pelkkään yskimiseen. Juoksemisesta ei siis puhettakaan ainakaan vielä viikkoon, pahimmassa tapauksessa joudun aloittamaan 8 viikon harjoitusohjelmani alusta. Salille menen ehkä ensi viikolla, mutta takapakkia tulee varmaan sielläkin. Kiva.

Alkuviikosta juhlittiin hyvin rauhallisesti mun 21-vuotispäivääni, käytiin vaan puolison kanssa nauramassa 21 tapaa pilata avioliitto -leffaa ja sekin tuntui vievän multa kaikki voimat, koska olin kotiin palatessa tosi väsynyt. Perhe ja sukulaiset muisti mua viikonloppuna Ruotsin kruunuilla, valokuvausoppaalla ja kaunillla valkoisella lasilinnulla. Kruunuja tarvitaan, kun lähdetään huomenna käymään pikaisesti Tukholmassa. Sitä ennen pitää vielä ehtiä säveltää yksi oppimispäiväkirja valmiiksi ja koittaa saada jotakin tolkkua yhdestä tieteellisestä artikkelista.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kaikki asiallisesti ilmaistut ajatukset, tervehdykset, risut, ruusut, ideat ja toiveet otetaan ilolla vastaan. :)