torstai 22. elokuuta 2013

Molemmat puolet

Kaverin uuden opiskelupaikan hyvä puoli: se saa haluamansa ammatin.
Se toinen puoli: se muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Kaverin muuton huono puoli: kaveria tulee ikävä ja sitä näkee harvemmin.
Se toinen puoli: sille voi järjestää yllätysbileet.

Bileiden järjestämisen hyvä puoli: mulla oli aamiaiseksi juustokakkua.
Se toinen puoli: jäljelle jää järkyttävä sotku, jonka minä joudun siivoamaan.

Sotkun hyvä puoli: sitä voi hetkellisesti paeta, kun menee kaverin luo käymään lenkillä ja pakkaamaan muuttolaatikoita.
Se toinen puoli: penikkatauti päättää palata ja särkylääkekään ei auta kävellessä sääreen ilmaantuneeseen tuskalliseen vihlontaan.

Penikkataudin huono puoli: en pääse auttamaan muuttolaatikoiden kantamisessa ja purkamisessa.
Se toinen puoli: bileiden aiheuttama sotku odottaa edelleen kotona, joten puolison voi laittaa siivoamaan, koska mun jalkanihan ei kestä ympäri kämppää ravaamista.

Siivousstrategiani huono puoli: puoliso ei osoita pienintäkään aikomusta hoitaa osuuttaan siitä.
Se toinen puoli: mun jalkani on edelleen kipeä, joten mä voin istua sohvalla katsomassa telkkaria ja syömässä sitä juustokakkua, jota on edelleen jäljellä.

Telkkarin katsomisen hyvä puoli: kerrankin tulee jotain ihan katsottavaa ohjelmaa.
Se toinen puoli: Jimillä on selvästi teknisiä ongelmia, koska Nannyn tekstitykset näkyvät koostuvan tänään ainoastaan lauseesta "Rubens selvästikin inspiroi taiteilijaa."

1 kommentti :

Kaikki asiallisesti ilmaistut ajatukset, tervehdykset, risut, ruusut, ideat ja toiveet otetaan ilolla vastaan. :)