sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Vapautuminen

Olin ja olen edelleen sitä mieltä, että Lumian 710:n ostaminen oli ehkä huonoin puhelinvalinta, jonka olen koskaan tehnyt. Ehdin käyttää sitä laitetta alle vuoden, josta tyytyväinen olin ehkä pari kuukautta, kun vasta totuttelin älypuhelimen käyttöön. Asiasta on myös saanut kuulla mun lähipiirini, joille olen yrittänyt kaupitella hermoja raastavaa kapulaani mainospuheella "osta paska puhelin". Eilen avopuolisolle tuli ilmeisesti mitta täyteen ja herra päätti, että ostaa mulle synttärilahjaksi uuden puhelimen sillä ehdolla, että saa mun puhelimeni sitten itselleen. Ja sehän mulle sopi. Synttäreihin on vielä reilu viikko aikaa, mutta kun satuttiin olemaan muutenkin liikkeellä, paineltiin sitten Giganttiin valitsemaan mulle uutta luuria.

Halusin käyttöjärjestelmäksi Androidin, mutta muita ehdottomia vaatimuksia ei sitten oikeastaan ollutkaan. Puolison nimeämän hintahaarukan rajoissa valikoitiin mulle sitten LG Optimus L5. Tekniikkanero veljeni luultavasti repii pelihousunsa, kun kuulee tästä ostoksesta: LG:n puhelimiin ei kuulemma kosketa. (Pikkuveljen mukaan mun pitäisi myös kysyä siltä lupa jokaisen vähänkin teknisemmän laitteen valitsemiseen, ettei tule hankittua huonoja laitteita. Tämän se voisi kyllä katsoa läpi sormien, kun en ollut itse maksajana.)


Näin yhden vuorokauden käyttökokemuksella tuo on oikein hyvä ja riittävä mun tarpeisiin. Lumiaan verrattuna keksin tuosta vain yhden heikkouden: LG:n laite on ehkä karvan verran hitaampi, mutta koska en käytä puhelinta juurikaan pelaamiseen tai mihinkään muuhun ehdottomasti nopeutta vaativaan, se ei haittaa. Hyvää sanottavaa sen sijaan löytyy rutkasti aina Androidin laajasta sovellusvalikoimasta suurempiin kosketusnäppäimiin. Tai en mä tiedä onko ne oikeasti suuremmat kuin Lumiassa, mutta tuntuvat siltä kyllä.


Tää puhelinlahja tuli mulle ihan täytenä yllätyksenä, en mä ajatellut, että tuo puolisko käyttäisi niin isoja rahoja mun lahjomiseen. Varsinkaan, kun olen monesti ihan kieltänyt hankkimasta mitään kallista. Tästä oli kuitenkin hyötyä kummallekin, kun mieskin sai vanhan nokialaisensa tilalle uudemman mallin ja minä vapauduin Nokian kahleista ihan kokonaan. On mulla vaan ihana kulta. ♥

2 kommenttia :

  1. Mulla on melkeen vastaava LG:n kännykkä, ja se toimii kun unelma. Miestä epäilytti aluksi toi merkki, mutta näin kevyellä käytöllä tossa ei oo kyllä ilmennyt mitään ongelmia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, eipä ole mullakaan valittamista edelleenkään. Eilen ehdin jo raivota kun Instagramin kanssa ilmeni ongelmia, mutta keksin tavan kiertää ne ongelmat ja itse asiassa lopputulos on parempi. :)

      Poista

Kaikki asiallisesti ilmaistut ajatukset, tervehdykset, risut, ruusut, ideat ja toiveet otetaan ilolla vastaan. :)